Újbudai ifjúsági startup verseny

Kreativitás, vállalkozás, siker –
Légy te a következő innovátor!
Jelentkezés április 15-ig

PÁLYÁZATI FELHÍVÁS

a 2025. évi Újbudai Ifjúsági Startup Versenyen való részvételre

                           BEADÁSI HATÁRIDŐ: 2025. ÁPRILIS 15., KEDD, 23:59!

Újbuda Önkormányzata 2014 óta immár tizedik alkalommal hirdet 4 millió forint összdíjazású pályázatot innovatív ötleteken és fejlesztéseken alapuló növekedésorientált ifjúsági vállalkozások létrehozására vagy korai fázisú támogatására, a Központ Újbudai Kulturális Nonprofit Kft.-vel és az Adaptérrel együttműködésben. 

A pályázatra olyan egyének vagy csapatok jelentkezhetnek, akik esetében az életkor (egyénileg), illetve az átlagéletkor (csapat esetében) 18–35 év közé esik, továbbá újbudai kötődéssel rendelkeznek.

A pályázatra a következő témákban várjuk az innovatív ötleteket:

  • Fenntartható jövő, városok és közösségek
  • A jövő otthonai, a jövő városai
  • Felelős fogyasztás és termelés
  • Edukációs innováció, a jövő tanulása

A pályázatra jelentkezhetsz akkor is, ha az elinduláshoz lenne szükséged segítségre, valamint akkor is, ha már a piacon való érvényesüléshez kellene egy nagyobb lökés.
Két kategóriában hirdetünk győztest:

  • Pre-seed fázis: Ha már van egy szuper ötleted és kezdeti prototípusod
  • Célunk a kutatási szakasz finanszírozásának megsegítése, a prototípus fejlesztéséhez, valamint az üzleti modell kialakuláshoz való segítségnyújtás
  • Elnyerhető összeg: 1,5 millió forint
  • Seed fázis: Ha már kidolgozott koncepcióval és MPV-vel rendelkeztek, sőt megvannak az első piaci visszajelzések is
  • Célunk a piacra lépés megsegítése, a csapatfejlesztés előremozdítása
  • Elnyerhető összeg: 2,5 millió forint
 

Bírálati szempontok:

– A pályázati előírásoknak való megfelelés

– A vállalkozás megvalósíthatósága

– A vállalkozás piacképessége, növekedési potenciálja és skálázhatósága

– A vállalkozás versenyképessége, az innovativitás, egyediség mértéke

– A vállalkozás működőképességének kidolgozottsága és annak realitása

– A vállalkozás üzletképessége, üzleti modelljének kidolgozottsága és megvalósíthatósága

– A vállalkozói csapat hozzáértése, lelkesedése, siker iránti elkötelezettsége

– A vállalkozás társadalmi megítélése, elfogadottsága

A pályázók köre:

A pályázatra olyan egyének vagy csapatok jelentkezhetnek, akik esetében az életkor (egyénileg), illetve az átlagéletkor (csapat esetében) 18–35 év közé esik.
A jelentkezők esetében feltétel az újbudai kötődés. Ennek alapja lehet lakóhely, munkahely, kerületi székhellyel vagy telephellyel rendelkező vállalkozás, illetve tanulói/hallgatói jogviszony valamely újbudai oktatási intézményben. Csapatok esetében elegendő, ha a feltételnek a csapat egyik tagja megfelel.

A benyújtandó pályázat elvárt tartalma:

  1. Fedőlap, amin szerepeljen (csapatok esetében az egyéni adatok minden tagnál külön-külön):

– A vállalkozás neve
– A nevező(k) neve, születési dátuma
– A nevező(k) újbudai kötődése, annak igazolása 
– A kapcsolattartó telefonszáma, e-mail címe
– A kategória megnevezése, amire a nevezés történik (pre-seed/seed)

  1. Vezetői összefoglaló:
    Foglaljátok össze a vállalkozás lényegét, és ebből derüljön ki pontosan, mi a vállalkozás terméke, szolgáltatása, és ez milyen innováción, újdonságon alapul. Ismertessétek, a vállalkozás mely szakaszát kívánjátok az elnyert összegből megvalósítani.

Kiegészítés kizárólag seed fázisra jelentkezőknek:
Ha már elindult a vállalkozás, írjátok le, hogy milyen lépéseket tettetek korábban. Mutassátok be, hogyan szakaszolható a vállalkozás létrehozása, fejlesztése, és a termék/szolgáltatás létrehozásának mely szakaszában tart a vállalkozás.

  1. Piacképesség bemutatása:
    Mutassátok be, kik a vállalkozás potenciális vevői, ők hogyan csoportosíthatóak, szegmentálhatóak, az egyes szegmensek mivel jellemezhetőek, és nekik milyen problémájukra milyen megoldást kínál a vállalkozás. Írjátok le, mekkora növekedési potenciál van a vállalkozás piacában, ez a növekedés hogyan skálázható.
  2. Versenyképesség bemutatása:
    Mutassátok be, hogy a vállalkozás potenciális vevőinek kielégíteni szándékozott igényét kik és milyen termékekkel, szolgáltatásokkal próbálják már kielégíteni a piacon, azaz kik a szűken és tágan vett versenytársaitok. Miben különbözik a vállalkozásotok másokétól, miért jelent többet, miért tartható jobbnak, miben innovatív.
    Foglaljátok össze milyen marketingeszközöket és hogyan terveztek felhasználni a célközönség elérésének érdekében, úgy is mint termék/szolgáltatás kialakításának sajátosságai, árképzés, értékesítési csatorna mix, kommunikációs mix. Írjátok le, hogy milyen módszerekkel és eszközökkel lehet az adott terméket vagy szolgáltatást reklámozni, népszerűsíteni a fogyasztók számára.
  3. Működőképesség bemutatása:
    Mutassátok be, hogy a vállalkozásnak milyen jogi feltételeknek, előírásoknak kell megfelelnie, milyen engedélyeket kell beszereznie; hogyan lehet az adott terméket/szolgáltatást technikailag megvalósítani, megvannak-e ehhez a megfelelő eszközök, s ha igen, hol és milyen áron; mit készítenétek saját magatok, és mit szereznétek be készen alvállalkozóktól. Ismertessétek továbbá, hogy kell-e fizikai hely a működéshez, ha igen, akkor milyen, illetve milyen gyártási/szolgáltatási technológiát fogtok alkalmazni, milyen beszállítókra lesz szükségetek. Mennyi és milyen típusú emberi erőforrásra lesz szükségetek, a munkatársakat hogyan szerzitek meg, és mivel motiváljátok, hogyan lesznek megszervezve a munkafolyamatok. Itt írjatok le minden egyéb fontos dolgot, ami a vállalkozás sikeres működtetésével kapcsolatos.

Kiegészítés kizárólag a seed fázisra jelentkezőknek:
Egészítsétek ki a jelenlegi folyamatok bemutatásával. Milyen engedélyekkel rendelkezik már a terméketek/szolgáltatásotok, milyen kapcsolati rendszert használtok, milyen működési költségeitek vannak. Milyen humán erőforrással dolgoztok, ennek ismertessétek a vállalkozáshoz való csatlakozási ütemét, valamint a további növekedési/fenntarthatósági tervet.

  1. Üzletképesség bemutatása:
    Mutassátok be, hogy milyen ütemezésben mekkora tőkebefektetést igényel a vállalkozás elindítása, fejlesztése, azt milyen forrásból akarjátok finanszírozni, és ebből mekkora részt tud fedezni ez a pályázat; a működés során milyen fix és változó költségek lesznek, mi az üzleti modell (azaz ki és miért fog fizetni), és hogyan alakulnak várhatóan a bevételek. Írjátok le, mekkora forgótőkét igényel a vállalkozás, és milyen likviditási kérdéseket kell majd megoldani; kb. mennyi a fedezeti pont, azt mikor érhetitek el, utána hogyan alakul a nyereség, a tőkebefektetés hogyan és mikorra térül meg belőle; milyen adózási nehézségek, kérdések merülhetnek fel.

Kiegészítés kizárólag a seed fázisra jelentkezőknek:
Mutassátok be az eddigi pénzügyeiteket, mekkora bevételt realizáltatok eddig, milyen befektetésekben vettetek részt. Továbbá azt is, hogy milyen költségeitek voltak eddig, ezek hogyan alakulnak a vállalkozás előrehaladtával, tovább nőnek, esetleg csökkennek-e.

  1. Személyes alkalmasság és motiváltság bemutatása: Mutassátok be, hogy mint a (potenciális) vállalkozás (leendő) tulajdonosai milyen képességekkel, tudással rendelkeztek az adott területen, és mi a motivációtok a vállalkozással kapcsolatban.
    Csapat esetén írjátok le, ki milyen szerepet fog betölteni a vállalkozásban, és miért.

A pályázatok benyújtása:

A pályázatokat 2025. április 15., kedd, 23:59-ig várjuk, az adapterujbuda.hu/startupverseny oldalon található jelentkezési űrlap kitöltésével.
A jelentkezéshez szükséges anyagokat egy darab csatolt fájlként, egy maximum 20 MB-os PDF formájában várjuk. A határidőn túl vagy az előírt formátumtól eltérően, illetve nem a megadott oldalon keresztül benyújtott pályázatok érvénytelenek, és automatikusan elutasításra kerülnek.

A verseny lebonyolítása:

A zsűri a beérkezett és érvényes írásos anyagok közül a bírálati szempontok alapján első körben kiválasztja (várhatóan 2025. április végéig) azt a maximum 6-6 pályázót a két kategóriából, akik részt vehetnek a szóbeli döntőn.

A döntőbe jutott csapatok a verseny részeként az Adaptér támogatásával videós pitchet vehetnek fel, előre egyeztetett időpontban. A pitchfelvétel a verseny része, de a jövőben is szabadon felhasználható a csapatok számára.

2025. május végén megrendezésre kerül az élő szóbeli döntő, ahol a felvett videók vetítése, majd egy rövid, meggyőző előadás és a zsűri kérdéseinek megválaszolása után a helyszínen lesznek kihirdetve a győztesek.

A pályázat hiánytalan beérkezéséről, majd a zsűri első körös döntéséről minden pályázót e-mailben értesítünk, a második körbe jutottak pitchfelvételi időpontját is így egyeztetjük.

A nyertes pályázók díjazása és pénzügyi elszámolása:

A pályázat pre-seed kategóriájának nyertese 1,5 millió forint vissza nem térítendő támogatást és 2*4 óra ingyenes vállalkozásfejlesztési mentorálást kap az Adaptér támogatásával.
A pályázat seed kategóriájának nyertese 2,5 millió forint vissza nem térítendő támogatást és 2*4 óra ingyenes vállalkozásfejlesztési mentorálást kap az Adaptér támogatásával.

A mentorálás alatt pénzügyi, kommunikációs, valamint prototípus-fejlesztési segítséget is igényelhetnek a nyertesek, az Adaptér infrastruktúráját használva.

A nyertes pályázókkal a Központ Újbudai Kulturális Nonprofit Kft. köt támogatási szerződést, és elszámolni is a Központ Kft. felé kell. A támogatási szerződés megkötésekor és az elszámolás során az önkormányzat rendeletei és a hatályos törvények az irányadók. Minden esetben csak a megvalósított projektre fordított költségeket lehet elszámolni. A lebonyolítás és az elszámolás részletes feltételeit a nyertes és a Központ Kft. között létrejövő szerződés tartalmazza.

További információk, tanácsadás:

A pályázattal kapcsolatban általános információ a lebonyolító Adaptér munkatársaitól, az adapter@ujbudakozpont.hu e-mail-címen kérhető.

Az alábbi űrlap kitöltésével tudsz jelentkezni!

Startup Verseny Jelentkezés - 2025.