DIVATlabor
Ahol a divat és kutatás találkozik
fenntartható ötletekkel

“Shopping is my cardio” – áprilisban az Adaptér arra vállalkozik, hogy Carrie Bradshaw és az amerikai forgatókönyvírók jól hangzó mondatát pellengérre állítsa.
Mit érzel, mikor megveszel egy új ruhát? A szekrényednek van rá szüksége vagy a lelkednek? Jobb ember, érdekesebb személyiség vagy attól, ha valami újat tudsz magadra ölteni? A vásárlás a stresszkezelésed? Önkifejezés vagy önmegnyugtatás? A fenti kérdésekkel arra próbálunk rávilágítani, hogy a ruhavásárlás sokszor inkább már hobbi, mint szükséglet.
Az Adaptér áprilisban együttműködik a Pinkponiloval, hogy egy tematikus hónapban járjuk körbe a (fenntartható) vásárlás és öltözködés témakörét. Az anyagok megismerése, digitális tervezési technikák elsajátítása, ucycling varrási technikák vagy éppen ruhatárunk újrafeledezése – számos irányból nyitjuk meg a kaput a fenntartható divat felé. A DivatLabor lényege nem a bűntudatkeltés, hanem önmagunk megismerése – és mindezt közösen tehetjük meg.
Szakmai vezető: A Pinkponilo
A Pinkponilo kreatív stúdió fenntartható divatipari megoldásokon dolgozik 2017 óta Budapesten és Európában. Céljuk az edukáció, és az, hogy aki megfordul náluk, tudatosabb vásárlóvá váljon: nézze meg, hogy az adott termék milyen anyagból készült, hogyan lett megvarrva, és ne vakítsa el a leárazásokkal járó tömegpszichózis.











